Veelgestelde vragen

Mijn account

Klik op “mijn account/registreren”. In het volgende scherm klik je op “maak een account aan”. Vul jouw gegevens in het klik op “verzenden”. Nu verschijnt je eigen XL dashboard. Ga naar adresboek en vul hier de adresgegevens in. Wil je op de hoogte gehouden worden van onze acties en aanbiedingen meld je dan meteen aan voor de nieuwsbrief.

Als je nog geen account hebt moet je deze eerst aanmaken. Heb je dit al gedaan? Ga dan naar “mijn account” en vul jouw gebruikersnaam en wachtwoord in. Als je dit niet meer weet, druk dan op “wachtwoord vergeten”.

Controleer alsjeblieft of er geen typefouten in je e-mailadres of wachtwoord staan. Ben je er zeker van dat deze goed zijn? Neem dan contact op met info@xllingerie.marv-websolutions.nl.

Controleer alsjeblieft of er geen typefouten in je e-mailadres staan. Ben je er zeker van dat deze goed zijn? Neem dan contact op met info@xllingerie.marv-websolutions.nl.

Als je het wachtwoord van jouw account niet meer weet kan je dit aangeven op de inlog pagina. Je ontvangt dan een link om je wachtwoord opnieuw in te stellen. 

Bestelling en levering

Bestellen gaat heel makkelijk. Ons bestelproces bestaat uit de volgende stappen:

  1. Selecteer jouw product, kleur en maat, en gebruik, als je wil, jouw XL account.
  2. Kies hoe je wil betalen
  3. Na jouw bestelling word je via email op de hoogte gehouden van iedere stap. Je krijgt een orderbevestiging en je krijgt een berichtje als jouw zending is verstuurd.

Je kunt kiezen voor een Ideal betaling, betaling via PayPal of je maakt het zelf over. In het laatste geval krijg je een mail van Sisow (ons betaalsysteem) waarin staat hoe je het kan overmaken. Je kan ook kiezen voor betaling in de winkel. Je reserveert jouw artikel in de webshop en haalt en betaalt dit in de winkel.

Bij ieder artikel staat een indicatie van de levertijd van het product dat je wenst. Sommige artikelen bestellen wij speciaal voor je bij de fabriek. Dan is de levertijd iets langer.

Je betaalt € 3,95 verzendkosten als jouw aankoopbedrag onder € 100,- is. Daarboven betaal je geen verzendkosten.

Wil je een geplaatste bestelling wijzigen of annuleren? Dat is geen enkel probleem. Stuur een mail naar info@xllingerie.marv-websolutions.nl Is jouw order reeds onderweg? Dan kun je de bestelling actief weigeren. Je geeft dan door aan de postbode dat je het pakket niet wilt hebben. Nadat wij het pakket hebben ontvangen, nemen wij contact op om tot een oplossing te komen.

Over mijn product

Hoe meer je jouw bodyfashion wast, hoe mooier het product blijft. Je wast namelijk iedere keer de lycra (de elastische vezel) schoon waardoor het product minder snel uitrekt. Kijk in het artikel wat er als wasadvies wordt gegeven. Bij twijfel niet heter wassen dan 30°C, dit om het vergelen van vooral witte stoffen te voorkomen. Het vergrauwen ontstaat niet door te heet wassen, maar door te weinig wassen. Meerdere bh’s per week dragen is dus nodig! Iedere dag een schone bh is zelfs aan te raden. Het verlengt de duurzaamheid van je bh.

Belangrijk: beugelbh’s altijd op de hand wassen! 90% van onze klanten doet dit niet en wast de bh gewoon in de machine. Van ons mag dit! Maar verwacht van ons dan ook geen garantie op gebroken beugels of beugels die door de stof steken!

Badkleding is een kwetsbaar artikel en moet met uiterste zorg te worden behandeld. Alleen met de juiste behandeling heb je langer plezier van de badkleding.

  • Was de badkleding na gebruik op de hand in lauw warm water met een vloeibaar fijnwasmiddel.
  • Laat je badkleding nooit in een sopje liggen.
  • Goed uitspoelen en niet uitwringen.
  • Nooit laten drogen in de felle zon.
  • Badkleding nooit in de droger drogen.
  • Badkleding pas opbergen als deze goed droog is.
  • Gebruik geen shampoo als je badkleding draagt.
  • Vochtige badkleding niet in een luchtdichte tas meenemen.
  • Bij contact met ruwe oppervlakten kan badkleding gaan pillen.
  • Zonbeschermingsmiddelen niet in aanraking laten komen met de badkleding.
  • Draag je langere tijd achter elkaar badkleding, dan adviseren wij om regelmatig te wisselen i.v.m. de invloed die transpiratie op de stof kan hebben.

Ruilen en retourneren

In iedere zending zit een retourbrief. Daar staat het retouradres op en de instructies voor het terugsturen.

Zodra jouw retour bij ons binnen is maken wij het geld over. Als de retourbetaling via het Ideal systeem of PayPal gaat kan de verwerking iets langer duren.

De kosten voor retourzending zijn voor de klant. De goedkoopste manier om te verzenden is via brievenbuspakketje. Je ontvangt op het postkantoor een track en trace code hiervoor.

De vevina creme en de panty’s kunnen niet terug gestuurd worden.

Nee hoor. Als je iets anders wenst kun je dat aangeven op het retourformulier. Wij zullen nooit zomaar iets versturen.

Dat kan altijd. Denk er in dat geval aan dat je altijd de factuur mee neemt die bij jouw zending zat.

Er zijn verschillende manier. Je kan het terugsturen via de post. Geef op het retourformulier welk artikel je wenst te ontvangen. Je kan ook een afspraak maken om het tijdens een tijdslot te ruilen in onze winkel.

Maatwijzer

Voor het bepalen van de juiste bh maat is het het makkelijkst om gebruik te maken van ons maatwijzer. Die vindt je hier.

Voor het bepalen van de juiste bh maat is het het makkelijkst om gebruik te maken van ons maatwijzer. Die vindt je hier.

Voor het bepalen van de juiste bh maat is het het makkelijkst om gebruik te maken van ons maatwijzer. Die vindt je hier.

Service en contact

Het is natuurlijk vervelend als jij een klacht hebt over de dienstverlening. Toch vragen wij je vriendelijk om de klacht via e-mail aan ons door te geven. Ons moto: “een klacht is een kans op het probleem op te lossen”. Je mag ons uiteraard bellen tijdens kantoortijden (0481-463688). Maar het makkelijkst is per e-mail. Wij beoordelen jouw klacht en proberen naar ieders tevredenheid de klacht op te lossen.

Wanneer jij dit niet op prijs stelt, kun je ook altijd contact op nemen met de afdeling bemiddeling van Stichting Webshop Keurmerk waar XL Lingerie bij is aangesloten.  Mocht de bemiddelingspoging om enige reden niet tot een bevredigende oplossing leiden, dan bestaat de mogelijkheid om jouw geschil voor te leggen aan de Geschillencommissie (SGC).

XL lingerie is bereikbaar van maandag t/m zaterdag tussen 10-17 uur op telefoonnummer 0481-463688. Je kan ook altijd een mail sturen naar info@xllingerie.marv-websolutions.nl

Bij aankoop van artikelen in onze webshop is de wettelijke garantie van toepassing. Wettelijke garantie houdt in dat het artikel datgene moet doen wat je als consument in alle redelijkheid mag verwachten. Er is geen wettelijke termijn aan deze garantie verbonden omdat het per artikel verschillend is wat je als consument mag verwachten.